Monday 23 September 2013

Aktiviti menaikkan berat badan

Assalamualaikum 

Orang lain asyik nak turunkan berat badan tapi nie lain pulak dah..Nak menaikkan berat badan..Tapi betapa liatnya diriku ini nak bertambah berat badan.. Memang tak dinafikan saya seorang yang liat nak makan.. Makan pun cikit jew..Kalau bab nasi memang agak susah nak habis.. Tapi kalau bab-bab fastfood nie memang nombor1..Apakan daya..Dah jadi macam kesukaaan gittew...hehe..Encik tunang selalu bebel2 suh makan banyak..My mom pn camtu..Ayoyoyo..Mana tak nya, berat saya dah macam bidak sekolah menengah...Xsampai 40kg pn...Aishhh...Kegemaran sangat encik tunang..Dia kalau saya cakap jew teringin nak makan pape apa-apa, confirm dia akan tunaikan sebabnya saya nie susah sangat nak suruh makan..hihihi..Tapi sekarang dah jauh dari dia..Jadi kena la berusaha sendiri..




















Dengan rajinnya, saya ,menggooglekan la tips nak naikkan berat badan..hihi..Terjumpa la blog hanis zalikha..Dia ad providedkan tips nak naikkan berat badan..Sape tak kenal hanis zalikha kan..Lawaaa...Sweet..hehe..Antara tips yang telah dipilih ialah:

1. Makan lewat malam
Yang nie memang sangat-sangat betul. Makan lewat malam boleh menambahkan berat badan. Tapi sangat MALAS nak makan tengah malam.Sebab tu susah nak naik berat badan.

2. Minum air limau suam/panas
Yess..Yang nie memang kegemaran saya. Kalau pergi kedai mesti air limau. Bestt. Tapi tak adala kerap sangat. I will try it. heee~

3. Jangan masak
Ini sangat pemalas. Tapi betul cakap Keknis. Bila kita sendiri yang masak, kita akan rasa kenyang. So, tak berapa nak makan. Jadi seeloknya beli jew kat kedai.

4. Makan 3 course meal. Always.
Sekarang memang tengah mengamalkan tabiat nie. At least akan makan 3 kali sehari. Sedaya upaya akan makan. Selalunya breakfast makan roti, tengahari nasi, and malam nasi. Kalau rajin, petan tu keluar pergi beli mee sup ke.Menambah makanan.


Yeeaaayyy...Selamat mencuba for me..Fighting :)



No comments:

Post a Comment